Άρθρα


Ο ναυαγός και η Πρόνοια του Θεού

αναρτήθηκε στις 22 Μαΐ 2020, 2:24 π.μ. από το χρήστη Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου   [ ενημερώθηκε 22 Μαΐ 2020, 2:24 π.μ. ]


 Κάποτε ένας ναυτικός βρέθηκε ναυαγός σ΄ένα ακατοίκητο τροπικό νησί μόνος κι έρημος.

Με πολλούς κόπους, χωρίς εργαλεία εργαζόμενος μόνο με τα χέρια του κατάφερε να φτιάξει μια ξύλινη καλύβα για να μπορέσει να προστατευτεί κατά την περίοδο των βροχών.

Πράγματι είχε μόλις τελειώσει την καλύβα όταν άρχισε να βρέχει ασταμάτητα. Όμως την δεύτερη κιόλας μέρα ένας κεραυνός έκαψε την καλύβα του και την έκανε στάχτη. Ο ναυαγός, που πρώτα δόξαζε το Θεό για τη σωτηρία του ξέσπασε σε δάκρυα.

“Γιατί, Θεέ μου;”, άρχισε να λέει και να παραπονιέται για τ ην καταστροφή ενώ η απελπισία πλημμύριζε την καρδιά του άκουσε από το πέλαγος το σφύριγμα ενός μεγάλου πλοίου.

Σε λίγο μια βάρκα ήταν στην παραλία.

“Πως με βρήκατε σε τούτη την ερημιά”; τους ρώτησε.

“Είδαμε, του είπαν, το σινιάλο του καπνού απ’ την φωτιά που άναψες”!

Όταν βλέπεις τα όνειρα, τις επιδιώξεις και τα έργα σου κάποιες φορές να γίνονται στάχτη κι αποκαΐδια, μην απελπίζεσαι.

Περίμενε και θα προβάλει ανέλπιστα το υπερωκεάνιο του Θεού.

Γιατί στ΄ αλήθεια:“Τοις αγαπώσι τον Θεόν πάντα συνεργεί εις αγαθόν” (Ρωμ. 8, 28).

Παράκληση κάθε Δευτέρα της Παναγίας της Φοβεράς Προστασίας.

αναρτήθηκε στις 18 Μαΐ 2020, 7:02 π.μ. από το χρήστη Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου   [ ενημερώθηκε 21 Μαΐ 2020, 2:18 π.μ. ]

Σας υπενθυμίζουμε ότι σήμερα Δευτέρα αλλά και κάθε Δευτέρα στις 6:00 μ.μ στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου θα τελείται η καθιερωμένη Ιερά Παράκληση προς τιμήν της Παναγίας της Φοβεράς Προστασίας.





Έχετε πίστη κι υπομονή. Τώρα ξεκινούν όλα

αναρτήθηκε στις 16 Μαΐ 2020, 1:05 μ.μ. από το χρήστη Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου   [ ενημερώθηκε 16 Μαΐ 2020, 1:05 μ.μ. ]



Γράφει ο Θεολόγος Παπαδόπουλος
Μοριακός - Βιολόγος


Τα πάντα θα αλλάξουν. Βλέπετε, το πρόβλημα δεν είναι ο συνωστισμός κι η συνάθροιση. Ποτέ δεν ήταν αυτό.

Το πρόβλημα είναι η Θεία Κοινωνία. Για την Πολιτεία ότι και να λέμε ως Χριστιανοί δεν πείθουμε. Δύο χιλιάδες χρόνια ιστορίας είναι κενό γράμμα.

Για την Πολιτεία η Θεία Κοινωνία με τον τρόπο που δίδεται στους πιστούς αποτελεί μέσο μετάδοσης νόσου.

Η Πολιτεία δε θρησκεύει. Όταν δείτε ξανά τους εξοχότατους άρχοντες να συνωστίζονται μπροστά μπροστά στο σολέα του ναού ενόψει εκλογών, ρωτήστε τους.

Οπότε μη χάνετε τον καιρό σας λέγοντας για δύο μέτρα και δυο σταθμά. Μη συγκρίνετε έναν Ορθόδοξο ναό με σούπερ μάρκετ, τράπεζες, πολυκαταστήματα ή καφετέριες. Είναι χειρότερο.

Ήδη έχει ανοίξει - δημόσια πλέον κι από επίσημα αρχιερατικά χείλη - η συζήτηση για αλλαγή του τρόπου της Θείας Μεταλήψεως στηριζόμενη στην αρχαία παράδοση της Θείας Λειτουργίας του Αγίου Ιάκωβου.

Λαμβάνοντας δηλαδή πρώτα το Σώμα στο δεξί μας χέρι κι έπειτα πίνοντας από κοινό Ποτήριο το Αίμα.

Ακόμα κι αυτό μπορεί να ενοχλήσει, να μην τους κάνει, κι εν τέλει να λαμβάνουμε έτοιμες ατομικές μερίδες εμβαπτισμένου στον οίνο άρτου.

Ξέρετε κάτι; Δε με ενοχλεί.

Και στους Μάρτυρες μέσα στις φυλακές οι Χριστιανοί έφερναν τον Θείο Μαργαρίτη κεκρυμμένο μέσα σε φρούτα, μέσα σε μήλα ή ακόμα και μέσα σε μια σταφίδα όπως στην Αγία Αργυρή. Είναι πολλά τα παραδείγματα που διαβάζουμε στους βίους των Αγίων Μαρτύρων.

Υπάρχει μια τρομερή ιστορία για τη Θεία Λειτουργία στα χρόνια του άθεου σοβιετικού καθεστώτος. Συγχωρέστε με που δεν θυμάμαι πού ακριβώς τη διάβασα.

Σε μια πόλη της Ρωσίας λοιπόν οι μπολσεβίκοι θέλοντας να γελοιοποιήσουν τη Λατρεία των Ορθοδόξων συνεννοήθηκαν και πήγανε στον κεντρικό ναό.

Εκεί λοιπόν ανάμεσα τους ήταν ένα μέλος του κόμματος απόφοιτος ιερατικής σχολής. Ήξερε να διαβάζει τις ευχές από τα Λειτουργικά βιβλία.

Χτύπησαν λοιπόν την καμπάνα κι έβγαλαν ανακοινώσεις για να προσέλθει ο κόσμος που ήθελε να λειτουργηθεί κι ο προαναφερόμενος μπολσεβίκος άρχισε ντυμένος με ιερατικά άμφια να τέλει τη Θεία Λειτουργία. Έκανε τα πάντα.

Διάβασε και το Ευαγγέλιο έκανε και τον καθαγιασμό των Τιμίων Δώρων. Αντί για κρασί έβαλε βότκα και πέταξε μέσα ένα ξερό κομμάτι ψωμί.

Ήρθε η ώρα της Θείας Μεταλήψεως. Τους κοινώνησε όλους με περισσή σοβαροφάνεια.

Όταν τελείωσε ξεκίνησε το γέλιο και το γλέντι για τους αθεόφοβους. Πέταξε κάτω το Άγιο Ποτήριο και φώναζαν στους ξαφνιασμένους χριστιανούς ότι τους κορόιδεψαν και τους έδωσαν βότκα και ψωμί.

Άρχισαν να τους χτυπούν, να γελούν, να τους βρίζουν χυδαία. Ατάραχος ένας γεράκος πλησίασε τη χυμένη στο πάτωμα βότκα με τα υπολείμματα του ψωμιού.

Κι άρχισε να γλύφει το πάτωμα ώστε να μη μείνει τίποτα όπως θα έκανε ο ιερέας για τη Θεία Κοινωνία. Έμειναν όλοι απορημένοι. Μα τι κάνει ο γέρος; Το έχασε τελείως; Τον άφησαν να τελειώσει.

Σηκώθηκε και τους είπε.

Παιδιά μου είμαι ιερέας. Καθόλη τη διάρκεια της κωμωδία σας, εγώ έβλεπα το Πανάγιο Πνεύμα να ενεργεί. Όλοι μας κοινωνήσαμε Σώμα κι Αίμα Χριστού. Ο Θεός να σας συγχωρέσει για αυτό που κάνατε.

Σας ευχαριστούμε όμως γιατί γίνατε αιτία για ένα τέτοιο Δώρο σε μια τόσο σκοτεινή εποχή. Η ιστορία, η ουσιώδης ανάλυση της οποίας δεν είναι της παρούσης, συνεχίζεται με μαρτυρικό τέλος για πολλούς από τους παρευρισκομένους.

Πού θέλω να καταλήξω. Ο Θεός κοιτά την προαίρεση. Εάν η πίστη μας είναι στέρεη και βεβαία δε θα κλονιστεί από τίποτα.

Εάν είναι χλιαρή θα την εμέσει. Αλίμονο.

Εάν πιστεύω το θαύμα των θαυμάτων μα φοβάμαι τον μπροστινό μου τότε μάταια όλα. Τα κίνητρα κι η προαίρεση του καθενός θα τον κρίνουν όταν έρθει η ώρα.

Επιτέλους οι Ναοί μας ανοίγουν

αναρτήθηκε στις 16 Μαΐ 2020, 3:00 π.μ. από το χρήστη Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου   [ ενημερώθηκε 16 Μαΐ 2020, 3:05 π.μ. ]

Πίστεψε απόλυτα και αναμφίβολα πώς η θεία Ευχαριστία είναι αυτό το ...
Κυριακή της Σαμαρείτιδος αύριο!!! 
Επιτέλους οι Ναοί μας ανοίγουν.
 Καμπάνες θα χτυπήσουν μεγάφωνα θα ηχήσουν και με κάθε λαμπρότητα θα εορτάσουμε τη Κυριακή της Σαμαρείτιδος αλλά και την Ανακομιδή των Λειψάνων του πολιούχου της νήσου μας Αγίου Θεοδώρου του Βυζαντίου. 
Τηρώντας πάντα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας γεμίστε προαύλια και Ναούς ελάτε να γιορτάσουμε όλοι μαζί την επιστροφή μας στους Ναούς και να γίνουμε όλοι κοινωνοί Σώματος και Αίματος Χριστού. Σας περιμένουμε.
Χριστός Ανέστη!!!!

Συγκλονίζει ο Οικονομόπουλος: “Θα κοινωνούσα ακόμη κι αν ο προηγούμενος είχε την πιο μεταδοτική αρρώστια”

αναρτήθηκε στις 14 Μαΐ 2020, 3:22 π.μ. από το χρήστη Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου   [ ενημερώθηκε 14 Μαΐ 2020, 3:22 π.μ. ]


Είναι από τους κορυφαίους Ελληνες ερμηνευτές. Εκτός όμως από την υπέροχη λαϊκή φωνή του είναι ένα πρότυπο για πολλούς ανθρώπους και κυρίως νέους. Ο όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει κρύψει πως είναι ιδιαίτερα πιστός. Το λέει όποτε του δίνεται η ευκαιρία.Το έκανε και σήμερα, σε μια συνέντευξη που αναρτήθηκε από τη νέα του δισκογραφική εταιρεία.

Σε μια συνέντευξη έξι λεπτών περίπου, ο Οικονομόπουλος μίλησε την περισσότερη ώρα για την , την πίστη, τη Θεία Κοινωνία, σε μια ομολογία πίστης.

Ο καταξιωμένος τραγουδιστής αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα μέτρα που ελήφθησαν για τον κορονοϊό και το γεγονός πως έκλεισαν οι Εκκλησίες ενώ απαγορεύτηκε και η . “Κολλάς κορονοϊό στην Εκκλησία, αλλά όχι στα σούπερ μάρκετ;” αναρωτήθηκε και συνέχισε: “Πολλοί άνθρωποι ήθελαν να πάνε να ανάψουν ένα κερί, να προσευχηθούν, να μεταλάβουν. Εγώ θα το έκανα ακόμη κι αν πριν από μένα κοινωνούσε ένα άνθρωπος με την πιο μεταδοτική αρρώστια”.

Δείτε το χαρακτηριστικό βίντεο…


Βίντεο YouTube



Φάρμακο Αθανασίας…

αναρτήθηκε στις 12 Μαΐ 2020, 12:11 μ.μ. από το χρήστη Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου   [ ενημερώθηκε 12 Μαΐ 2020, 12:11 μ.μ. ]

Κάποιοι χριστιανοί διερωτώνται μήπως η χρήση κοινής λαβίδας για όλους, ενέχει τον κίνδυνο μόλυνσης από κάποια αρρώστια. Υπάρχουν μάλιστα γονείς, ελάχιστοι ευτυχώς, που αποφεύγουν νά κοινωνήσουν τα παιδιά τους για να μην μολυνθούν. Κάποιοι μάλιστα προτείνουν κουταλάκια…μιας χρήσης! Αλοίμονο, όμως, αν ο Χριστός κολάει μικρόβια.Ο Χριστός είναι η Ζωή και μόνο ζωή μπορεί να δώσει. «Ζωήν ήλθες παρασχείν και ου θάνατον» λέει ένα ωραίο τροπάριο.                                                                                                             
Γι’ αυτό και οι πατέρες ονομάζουν τη θ. κοινωνία «φάρμακον αθανασίας» και όχι αιτία θανάτου. Το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας καθαρίζει από τις αμαρτίες, μας χαρίζει την αιώνια ζωή. Πως μπορεί να διανοηθεί κανείς ότι είναι δυνατόν να μεταδοθεί με αυτήν η οποιαδήποτε μολυσματική άρρώστια.

Ποτέ δεν παρουσιάστηκε έστω κι ένα κρούσμα τέτοιας μόλυνσης. Ούτε κάν στους ιερείς των νοσοκομείων που κοινωνούν άρρωστους με βαρείες μολυσματικές νόσους, που όπως είναι γνωστό καταλύουν στο τέλος ό,τι έχει μείνει στο ‘Αγ. Ποτήριο.

Οι χριστιανοί που έχουν τέτοιες φοβίες και λογισμούς θα πρέπει να ενισχύσουν την πίστη τους και να μην αφήνουν τον πειρασμό να τους ταράζει. Η θεία κοινωνία είναι το θαύμα της αγάπης του Θεού. Το θαύμα αυτό επεκτείνεται σε όλη την έκταση της ζωής μας και καλύπτει τα πάντα.

«Γενέσθω μοι ο άνθραξ του παναγίου Σου Σώματος και του Τίμιου Σου Αίματος εις αγιασμόν και φωτισμόν και ρώσιν της ταπεινής μου ψυχής και του σώματος».

Πηγή: Λίγα λόγια για τη Θεία Ευχαριστία, Έκδοση Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος, Ναύπλιο.

Όλα τα καταστρέφει η καύχηση!

αναρτήθηκε στις 9 Μαΐ 2020, 8:19 π.μ. από το χρήστη Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου   [ ενημερώθηκε 9 Μαΐ 2020, 8:20 π.μ. ]

: «Τι δε έχεις ο ουκ έλαβες;» ρωτά τον καθένα μας ο Απ .Παύλος. Και συνεχίζει: «ει δε και έλαβες, τι καυχάσαι ως μη λαβών;».

Αυτό το «τι καυχάσαι» κρίνει τον εγωισμό και την υπερηφάνεια όλων μας, όταν έχουμε καύχηση κάτω από τη γλώσσα μας, έτοιμοι να την παρουσιάσουμε σε κάθε μας βήμα και με κάθε τρόπο.

Μέγα λάθος, μέγα πάθος και όλεθρος της ψυχής για τον χριστιανό, που αγωνίζεται και δεν πρέπει να καυχιέται ποτέ και για τίποτε.

Και μόνη του καύχηση πρέπει να έχει πάλιν τον λόγον του μεγάλου Αποστόλου των εθνών Παύλου: «ο καυχώμενος εν Κυρίω καυχάσθω» και να μη φθάνουμε ποτέ στο «γέγονα άφρων καυχώμενος»!

Γιατί είναι όντως αφροσύνη η καύχηση και όταν ακόμα γίνεται αναγκαστικά για λόγους διδαχής ή για άλλες αιτίες. Ο Αββάς Ώρ έλεγε ότι όλα τα καταστρέφει η καύχηση.

«Όταν τρυπώσει μέσα σου ο λογισμός υψηλοφροσύνης και υπερηφάνειας, ψάξε στην συνείδηση σου αν όλες τις εντολές τήρησες, αν αγαπάς τους εχθρούς σου και λυπάσαι για την ελάττωση τους και θαρρείς τον εαυτό σου δούλο άχρηστο και πιο αμαρτωλό από όλους.

Αλλά και τότε μην καυχηθείς, ότι όλα τα κατόρθωσες, ξέροντας ότι αυτός ο λογισμός όλα τα καταστρέφει».

Π. Μ. ΣΩΤΗΡΧΟΣ, «Υπέρ των αμαρτωλών»

Ο Αγιορείτης γέροντας Γαβριήλ για τον κορονοϊό και τις Εκκλησίες

αναρτήθηκε στις 2 Μαΐ 2020, 8:15 π.μ. από το χρήστη Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου   [ ενημερώθηκε 2 Μαΐ 2020, 8:16 π.μ. ]



Ο γέροντας αναφέρεται στην πανδημία και τον τρόπο αντιμετώπισης από τον άνθρωπο και την Εκκλησία.

Δείτε όσα λέει από καρδιάς ο γέροντας…





Βίντεο YouTube


Επιστολή επιστημονικής ομάδας στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου

αναρτήθηκε στις 25 Απρ 2020, 1:41 π.μ. από το χρήστη Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου   [ ενημερώθηκε 25 Απρ 2020, 1:41 π.μ. ]

       

iera synodos tis ekklisias tis kyproy

Προς: Μακαριώτατο πρόεδρο και Πανιερωτάτους και Θεοφιλεστάτους μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου.

Μακαριώτατε, Πανιερώτατοι και Θεοφιλέστατοι, Χριστός Ανέστη!

Ευχόμαστε ο Αναστημένος Κύριος να είναι πάντα στήριγμα και κραταίωμά σας, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο.

Ως επιστημονική ομάδα και Ορθόδοξοι Χριστιανοί νιώθουμε την ανάγκη να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να σας μεταφέρουμε με σεβασμό, ευθύνη και σοβαρότητα κάποιες σκέψεις και εισηγήσεις μας σχετικά με την πανδημία του SARS-CoV-2 ιού (κοροναïός) και τη συμμετοχή μας στη Θεία Λειτουργία.

Το τάλαντο της επιστήμης της βιολογίας/ιατρικής είναι δώρο του Θεού, που οφείλουμε να καλλιεργήσουμε, προσφέροντας το στην Εκκλησία, προς Δόξαν Θεού και ωφέλεια του πλησίον.

Για τους πιστούς παραμένουν σημαντικά αναπάντητα ερωτήματα ως προς την αδικαιολόγητη απαγόρευση της προσέλευσης των πιστών στις ιερές ακολουθίες της Εκκλησίας, αφού θα μπορούσε να γίνει με τα όσα μέτρα ορίζουν οι παγκόσμιοι οργανισμοί υγείας.

Ως εκ τούτου διερωτάται κανείς αν συνειδητά κάποιοι στοχεύουν να εμποδιστεί και η προσέλευση των πιστών στην Θεία Κοινωνία, για την οποία έγιναν διάφορα σχόλια.

Υπό αυτό το πρίσμα παραθέτουμε τις σκέψεις που ακολουθούν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν αφήνουμε «χώρο» στον Θεό και στην πρόνοιά Του.

Απλώς οφείλουμε ως άνθρωποι, με μια γνώση και εμπειρία της επιστήμης μας, να μοιραστούμε μαζί σας ότι απορρέει από αυτές, αξιοποιώντας αν θέλετε το δώρο του Θεού.

Επιπλέον, πριν από οτιδήποτε άλλο, αισθανόμαστε επίσης την ανάγκη να ξεκαθαρίσουμε το αυτονόητο, ότι δηλαδή καμίαν αμφισβήτηση δεν τίθεται εκ μέρους μας ως προς τη Θεία Κοινωνία και τον τρόπο μετάληψής Της.

Πρόκειται για Σώμα και Αίμα Χριστού, χωρίς εισαγωγικά, δήθεν ή ό,τι άλλο βλάσφημο ειπώθηκε το τελευταίο διάστημα.

Με αυτά τα λίγα εισαγωγικά παραθέτουμε σε εσάς τα πιο κάτω:

• Στην περίοδο της πανδημίας αυτής, η κυβέρνηση/πολιτεία φαίνεται να στηρίζεται και να αποφασίζει με βάση μόνο επιστημονικά τεκμηριωμένα δεδομένα.

• Η επιστημονική κοινότητα σιγά σιγά ερευνά και αξιολογεί τον ιό και την εξάπλωσή του.

Αρκετές μελέτες έχουν δημοσιευθεί μέχρι στιγμής, κάποιες όμως χωρίς την κανονική οδό αξιολόγησης των ερευνών από επιστημονικές ομάδες πριν δουν το φως της δημοσιότητας.

Ακόμα και η δημοσίευση ερευνητικών μελετών μπορεί να κυβερνείται από εμπορικά συμφέροντα.

Ως εκ τούτου, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στα συμπεράσματά μας. Χρειάζεται χρόνος και πολλή δουλειά πριν καταλήξουμε σε σοβαρά συμπεράσματα.

• Το μόνο επιστημονικό δεδομένο που μπορεί να υπάρχει αυτή τη στιγμή και που η επιστημονική κοινότητα αποδέχεται εκεί που δεν υπάρχει σαφής επιστημονική έρευνα, είναι η αναδρομική μελέτη της κλινικής εμπειρίας, που στην περίπτωση της Θείας Κοινωνίας αφορά αναδρομική κλινική εμπειρία 2000 χρόνων.

Αυτή όμως δεν είναι καταγεγραμμένη επίσημα με επιστημονικές μεθόδους και επιστημονικά τεκμήρια αυτή τη στιγμή.

• Ως επιστήμονες μπορούμε και κάνουμε διάφορες υποθέσεις βασιζόμενοι σε προηγούμενη γνώση από άλλους ιούς ή βακτήρια που προκαλούν ασθένειες στον άνθρωπο.

Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι οι ιοί έχουν την δυνατότητα να μεταλλάσονται, γι’ αυτό και κάθε χρόνο έχουμε νέες και διαφορετικής ισχύος μεταλλάξεις.

Μια μη αμελητέα πιθανότητα είναι να επανέλθει ο κοροναϊός (αν φύγει) τον Σεπτέμβριο/Οκτώβριο με νέες μεταλλάξεις, ίσως και με νέα ισχύ/ζημιογόνο δράση κατά του ανθρώπου.

Ένα πιο πιθανό σενάριο για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο/Οκτώβριο είναι η επάνοδος του ιού σε ανθρώπους που δεν έχουν μολυνθεί αυτή την περίοδο (δεύτερο κύμα).

• Τα εμβόλια είναι πάντα ένα βήμα πίσω από τον ιό. Τα εμβόλια βασίζονται σε ότι στοιχεία έχουμε ήδη για τον ιό. Αν ο ιός μεταλλαχθεί οπότε και τα στοιχεία που ίσως εμείς γνωρίζουμε για αυτόν να διαφοροποιηθούν.

Ως εκ τούτου δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για τον βαθμό προστασίας του εμβολίου για την επόμενη περίοδο. Βακτήρια και παράσιτα μπορούν να αποτελέσουν και αυτά παρόμοια απειλή στον άνθρωπο.

Για παράδειγμα υπάρχουν πρόσφατες, σπάνιες μεν, περιπτώσεις όπου μολυσματικά βακτήρια δεν εξολοθρεύονται από τα υπάρχοντα αντιβιοτικά.

Δεν θα είναι προς έκπληξη των επιστημόνων ένα βακτηρίδιο να εξαπλωθεί με τέτοιο τρόπο στον κόσμο και οι επιστήμονες να αδυνατούν να το εξαλείψουν.

Υπάρχει μεγάλη ανησυχία για αυτό, γι’ αυτό και επενδύονται πολλά χρήματα στον αντίστοιχο ερευνητικό τομέα. Με άλλα λόγια η επιστήμη δεν έχει έτοιμη λύση πάντα, ούτε και μπορεί να βρίσκει τη λύση σε χρόνο αστραπή. Φαίνεται να είμαστε αν όχι ένα βήμα, ίσως και περισσότερα πίσω, ως επιστήμη από την φύση που μας περιβάλλει.

• Όσον αφορά την πανδημία του COVID-19, έχει χαρακτηριστεί επιστημονικά ο τρόπος μετάδοσης του ιού και γνωστοποιήθηκαν τα μέτρα αποφυγής της μετάδοσης από παγκόσμιους οργανισμούς.

Μέσα σε αυτά ζητείται από αρχηγούς των διαφόρων πίστεων (faith leaders) να διαφοροποιηθεί η διαδικασία κοινού ποτηρίου αν αυτό είναι μέρος της εξάσκησης της πίστεώς τους.

"Placing the Communion elements in the recipient’s hand, not on their tongue, and avoiding use of a common cup." (πατήστε εδώ)

Με βάση λοιπόν τα πιο πάνω στοιχεία, αν η κυβέρνηση/πολιτεία στηρίζεται και αποφασίζει με βάση μόνο επιστημονικά τεκμηριωμένα δεδομένα, η Θεία Κοινωνία θα βρίσκεται πάντα στο στόχαστρο και στην λίστα απαγόρευσης εν καιρώ σοβαρών μεταδοτικών ασθενειών/πανδημίας – και όχι μόνο.

Ως εκ τούτου αυτό που μας απομένει σαν επιχείρημα και αίτημα είναι να σεβαστεί η κυβέρνηση/πολιτεία την πίστη μας (και την εξάσκησή της ως έχει).

Πώς όμως θα δείξει σεβασμό η κυβέρνηση και σε όσους πρεσβεύουν και σε όσους διαφωνούν με το παραπάνω;

Οι διαφωνούντες θα ισχυριστούν ότι εκείνοι δεν έχουν αυτά τα πιστεύω και αν εγκρίνει η κυβέρνηση να κοινωνούν οι πιστοί, τότε εκθέτει ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων σε αυτούς που μπορεί να είναι φορείς του ιού (ή άλλου μικροβίου στο μέλλον).

Επίσης οι διαφωνούντες θα ισχυριστούν ότι θα αρρωστήσουν όσοι κοινωνούν ή έστω ένα σημαντικό ποσοστό αυτών, με αποτέλεσμα να επιβαρύνει επικίνδυνα το σύστημα υγείας.

Με άλλα λόγια αν επιτραπεί η Θεία Κοινωνία δεν θα ικανοποιείται μία από τις δυο πλευρές.

Οπότε ούτε ο σεβασμός προς την πίστη και τα όσα πράττει θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν επιχείρημα.

Εκτός αν νομικά κατοχυρωθεί ως αναφαίρετο δικαίωμα η εξάσκηση της Ορθόδοξης πίστης (όσα συνεπάγονται αυτής) και δεν επηρεάζεται από την παρουσία οποιασδήποτε ασθένειας/πανδημίας.

Αντιλαμβάνεστε αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν εγκριθεί πάλι μέσα από σεβασμό και αποδοχή της πίστης μας και όχι μέσω τεκμηριωμένων επιστημονικών δεδομένων.

Άρα πάλι καταλήγουμε στο ίδιο επιχείρημα δηλαδή την ΠΙΣΤΗ και το σεβασμό/αποδοχή αυτής.

Πώς προχωράμε λοιπόν; Εκτός από την προσευχή μας, έτσι ώστε να φωτίσει ο Θεός τους άρχοντες να σεβαστούν και να αποδεχτούν την εξάσκηση της πίστεως μας ως έχει, εκτιμούμε ότι μια απόφαση και ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου που απαντάει στα διάφορα αναπάντητα ερωτήματα των πιστών θα προσέφερε ανάπαυση.

Αν για κάποιους λόγους δεν φωτίσει ο Θεός την κυβέρνηση/πολιτεία σε αυτό το θέμα και συνεχιστούν τα αδικαιολόγητα μέτρα σχετικά με τον εκκλησιασμό και τα μυστήρια της Εκκλησίας, τι θα πράξει η Εκκλησία της Κύπρου;

Στο παρελθόν η στάση της Εκκλησίας διαφοροποιήθηκε από τις αποφάσεις της κυβέρνησης/πολιτείας π.χ. στο θέμα των εκτρώσεων.

Θα μπορούσε λοιπόν και σε αυτήν την περίπτωση της πανδημίας και των αδικαιολόγητων μέτρων προς την εκκλησιαστική ζωή, η Ιερά Σύνοδος να ξεκαθαρίσει την θέση της και να καθοδηγήσει ανάλογα τους πιστούς;

Για παράδειγμα, να καλέσει τους πιστούς με φόβο και πίστη Θεού να προσέρχονται, όσοι θέλουν στην Θεία Κοινωνία, Ιερά Εξομολόγηση και στους εκκλησιασμούς, τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους για την αποφυγή μετάδοσης λόγω συνάθροισης, όπου με το πνεύμα της Ορθοδόξου Πίστεως δεν τίθεται φυσικά ούτε θέμα κινδύνου μέσα στον ναό ούτε προσκυνώντας τις άγιες εικόνες, αφού η κτιστή φύση μετέχει της ακτίστου ενέργειας.

Πιστεύουμε ότι η Ιερά Σύνοδος πολύ πιθανόν θα έρθει αντιμέτωπη με το προαναφερθέν δίλημμα.

Τα πράγματα δεν μπορούν να συνεχίσουν έτσι. Ο λαός αισθάνεται πικραμένος και ζητά πνευματική στήριξη.

Πιστεύουμε πως, μια επίσημη απόφαση και ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου στα θέματα που θίξαμε (προσέλευση σε όλα τα μυστήρια και ακολουθίες της Εκκλησίας μας) θα βοηθούσε να καθοδηγηθεί ο λαός μέσω της υπακοής στις αποφάσεις της Ιερά Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου.

Παρακαλούμε όπως δεχθείτε την επιστολή μας σαν μια κίνηση αγάπης και στήριξης.
Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση. Ευχόμαστε ο Αναστημένος Κύριος να φωτίσει τις ψυχές όλων μας.

Κλείνοντας, παραμένουμε πιστοί στον Θεό, γνωρίζοντας ότι δεν επιτρέπει τίποτα παραπάνω απ’ αυτά που μπορεί να αντέξει ο άνθρωπος. Ζει Κύριος ο Θεός ημών!

Με εκτίμηση,
Επιστημονική Ομάδα Ορθοδόξων Χριστιανών

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΣ - ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΑΝΟΣΟΛΟΓΟΣ
ΣΤΑΥΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ - ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΜΟΡΙΑΚΟΣ ΒΙΟΛΟΓΟΣ/ΙΟΛΟΓΙΑ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΜΑΜΑ-ΑΓΑΠΙΟΥ - ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ
ΣΑΜΟΥΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ - ΣΤΟΜΑΤΟΓΝΑΘΟΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΘΕΟΓΝΩΣΙΑ ΣΑΜΑΡΑ - ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Λ. ΛΟΥΚΑ - ΙΑΤΡΟΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΚΩΣΤΡΙΚΚΗΣ - ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ
ΣΤΕΛΙΟΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΛΗΣ - ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ
ΛΑΜΠΡΟΣ ΛΙΑΣΗΣ - ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ - ΠΑΙΔΟΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ
ΝΕΟΦΥΤΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΣ - ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΟΣ

Σερρών Θεολόγος: ''Η αυστηρότητα των μέτρων εξαντλήθηκε στην Εκκλησία''

αναρτήθηκε στις 20 Απρ 2020, 12:48 π.μ. από το χρήστη Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου   [ ενημερώθηκε 20 Απρ 2020, 12:48 π.μ. ]

        

stavros serron 37

Για την Romfea.gr | Θάνος Θανόπουλος


Μήνυμα με πολλούς αποδέκτες έστειλε μέσω άμβωνος ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, από τον Μητροπολιτικό Ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών.

Ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στα πρόσφατα μέτρα της Κυβέρνησης, αλλά και στην στάση της Εκκλησίας

“Η Εκκλησία πάντοτε υπηρετεί έννομον τάξιν, αλλά αυτό το οποίο συμβαίνει στις ημέρες μας, εγείρει στις ψυχές μας εύλογες απορίες και παραπικρασμούς” - τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Θεολόγος.

Επίσης ο Μητροπολίτης Σερρών ανέφερε: “Ακραία τα μέτρα και εν πολλοίς και σκληρότατα, και μάλιστα αυτή η αυστηρότητα εξαντλήθηκε κατα τρόπο απόλυτον εις την Εκκλησία. Ωσάν να μην είναι η Εκκλησία η μάνα αυτού του λαού, ωσάν να μην είναι η πίστη το αποκούμπι μας, αυτές τις δύσκολες στιγμές, ωσάν να μην είναι η λατρεία μας, και κυρίως το Σώμα και το Αίμα του Χριστού το φάρμακο της αθανασίας.”

“Πράγματα τα οποία ελέχθησαν, πράγματα τα οποία διετυπώθησαν, πράγματα τα οποία επλήγωσαν και πληγώνουν τον ορθόδοξο χριστιανικό λαό της πατρίδας μας” - πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Ποιμενάρχης της πόλεως των Σερρών.

Σε άλλο σημείο ο κ. Θεολόγος εξήγησε πως “εάν τα μέτρα ελήφθησαν για συγκεκριμένους λόγους η Εκκλησία είναι παρών για να στηρίξει, εάν όμως υπάρχουν άλλες δεύτερες σκέψεις, κρύφιες, πονηρές και σκοτεινές ώστε με αυτό τον τρόπο να ταπεινώσουν την Εκκλησία και την πίστη του λαού τους λέμε: ότι ματαιοπονούν!”

Τέλος ο Σεβασμιώτατος, ευχήθηκε να φωτίσει ο Θεός να αλλάξουμε μυαλά, και να αποκτήσουμε νουν Χριστού και νουν φιλανθρωπίας.

1-10 of 173